.::: azry syah :::.

By: AzRy SyaH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 30-May-2007 00:40 Email | Share | | Bookmark
Edisi : Erti Hidup

:: Erti Hidup ::


Quote:
Angin kau membawa bahteraku kemana mahumu...
Dikamar daku sering bertanya, Mana tempatku di dunia, Tepuk dada tanyalah selera
Jika daku ingin berjasa, Memberikan hidupku makna, Tepuk dada tanyalah selera
Inginku mengenali, Erti hidup yang diberi, Dunia jadi saksi, Liku-likukan ku harungi
Tidak lagi kan aku disitu, Menyaksikan kehidupan berlalu, Kan ku kerah darah keringatku
Tiba waktu aku tiada, Tidak akan daku sesali, Daku hidup caraku sendiri, Angin kan ku bawa bahteraku, Kemana majuku, Kini ku berani mengemudi, Kemana ku pergi
Bagai guruh bergegar bumi, Aku tetap teguh berdiri, Penuh pengorbanan yang sejati


Tuesday, 29-May-2007 01:10 Email | Share | | Bookmark
xtvt : My Friend's Wedding

Quote:
Ahad lepas member fotopages sudah pun berkawen http://daqyang.fotopages.com/ dengan buah hati dier jugak seorang otai fotographer. Apa2 pun korang memang rawk ler, kawen pun mcm tak kawen.. (mcm mana tu yeek). Semoga berbahagia hingga ujung nyawa
















Thursday, 24-May-2007 04:25 Email | Share | | Bookmark
Edisi : Indahnya Tempatku.. V.2

Quote:
There are two possibilities to visit the magrove swamps. The first one is to be found just outside Lumut on the way to Taiping. It's just a few kilometers out of Lumut. Taman Paya Bakau is recently renoved with a nice bridge through the mangrove forest. It's good to do this little walk, there's a lot to learn as the explanations why the mangrove forest is important.

When you walk with dry feet in the mangrove forest you will almost sure see monkeys begging for food. Crabs love this ecosystem. In no time you will see little red and orange crabs crawling around. And if you're lucky maybe some bigger ones show up.





Monday, 21-May-2007 05:16 Email | Share | | Bookmark
Edisi : Indahnya Tempatku

Indahnya Tempatku
Quote:
The mangrove forest around Lumut is an unknown piece of tourism (call it eco-tourism if you want) and it deserves more attention. The mangrove forests in Malaysia have the same function as the dunes in Europe: protecting the land from the sea. All along the north west Malaysian coastline you will find mangrove forest.

Some call mangrove forests wasteland, smelly and dirty lands. However, mangrove are very important in the ecosystems of Malaysia. In some areas there's more, some areas there's not much left. In some areas the local Malaysian have build fish and prawn farms. Kuala Sepetang is probably the richest area when speaking of mangrove forest. Lumut has it's own mangrove forest. When you take the boat from Lumut to Pangkor, you can get a glimpse of it at the Damar Laut site (your right site when leaving Lumut, opposite of the naval base).





Friday, 18-May-2007 00:29 Email | Share | | Bookmark
Edisi : Mutiara Jumaat 27

 


Quote:
Sambungan Mutiara Jumaat 26....


2. Manusia kedua yang tidak akan rugi ialah mereka yang beramal soleh atau mengerjakan kebajikan. Orang yang meninggal dunia tanpa sebarang kerja kebajikan atau amal soleh akan rugi kerana mereka akan diseksa di dalam api neraka. Nasib kita di akhirat tidak sekali-kali bergantung kepada harta kekayaan, kedudukan pangkat atau pengetahuan tetapi sebaliknya ia dinilai dengan amal solehnya. Sungguhpun begitu ada juga orang yang rajin membuat amal kebajikan tetapi sayangnya tidak mempunyai keimanan terhadap Allah. Golongan seperti ini adalah rugi juga kerana tidak mempunyai asas aqidah terhadap Allah yang wajib ada dalam setiap individu. Kesemua amalan kita tidak akan diterima Allah jika tidak berpaksi kepada dasar keimanan kepada Allah.


[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net